سایت زومیت

سایت زومیت

سایت زومیت - فناوری - روش های کسب و کار _ مطالب مدیریت _ آموزش بازاریابی
سایت زومیت

سایت زومیت

سایت زومیت - فناوری - روش های کسب و کار _ مطالب مدیریت _ آموزش بازاریابی

جالبه


در جوامع توسعه یافته خطاهای مسئولین بسیار پر هزینه است چراکه طبق اصول دمکراسی مقامات کشوری از بالاترین عنوان تا پایین ترین جایگاه رسما و علنا گماشته و نوعی کارگر ملت هستند. هیچ قداست و ارزشی بیش از این درکار نیست. مجبور نیستند مسئول باشند ، پس منتی ندارند. بابت کارشان از خزانه کشور که از مالیات و پول مردم است ، حقوق میگیرند و باید به مردم به عنوان کارفرمای خود جواب بدهند، در هر زمینه ای!! مثلا میبیند که دولت آمریکا رسما در کنگره بابت علت و میزان و نتیجه کمک نظامی یا غیر نظامی به گروها و دولتها مثل اسرائیل یا هرجای دیگر توضیح داده و خبر را به خبرنگاران میدهد. ولی شما در کشوری مثل ایران هرگز نمیدانید دولت به کدام کشورها و گروها پول داد، چرا داد ، چقدر داد و اصلا چه نتیجه ای داشت آن پول؟؟

یا مثلا میبیند وزیر فلان کشور بابت خواب آلودگی در یک کنفرانس خبری استئفا میدهد ، یا رئیس شرکت تویوتای ژاپن تا کمر خم شده عذر خواهی میکند بابت یک ایراد جزئی ، اما در ایران رئیس سایپا بابت خودروی پراید 131 با بیش از 268 نمره منفی بعد از 4 سال ضمنی عذر خواهی میکند جالبتر که دو روز بعد رئیس انجمن خودروسازان میگوید عذر خواهی وی از روی بی تجربگی بوده است!!!! و الی ماشاءالله مثال......

و اما بعد .... 3 روز پیش حادثه ای در مکه اتفاق افتاد. بهر علت جای خود. اما تعدادی از هموطنان ما مجروح و برخی متاسفانه کشته شدند. همان شب ساعت 10 رئیس سازمان حج و زیارت ، آقای اوحدی در تماس تلفنی با شبکه خبر با حالتی بسیار پر غرور و ناشی از توهمات همیشگی مسئولین ایرانی گفت : اوضاع کاملا تحت کنترل است. ما بر منطقه و اوضاع زوار ایرانی کاملا اشراف داریم و خوشبختانه با توجه به اینکه زوار ایرانی آنجا نبودند، هیچ ایرانی آسیب ندیده است! وی به صراحت این را گفت و چنان از تسلط بر اوضاع میگفت که گویی دولت عربستان ساقط شده و وی عهده دار تمام مملکت سعودی است!!

صبح روز بعد ساعت 8 صبح خبر رادیو دوباره با او تماس تلفنی داشت. وی اینبار هم باز چند دقیقه از خودش و زحمات سازمانش تعریف کرده و بعد گفت متاسفانه از مجروحان 35 نفر ایرانی هستند و یک نفر هم کشته شده. اوضاع در کنترل است و مجروحان تقریبا همه مرخص شده اند!!! 2 روز گذشته؛ امروز مشخص شده 4 ایرانی دیگر هم کشته شده اند. چند نفر هم مفقودن. اینها جای خود بماند. تاسف بار اینجاست اوحدی 1 ساعت پیش دوباره تماس تلفنی داشت و باز از تسلط بر اوضاع گفت و فرمود 6 نفر مفقود شده اند و هنوز به هتل برنگشته اند ، که ما دنبالشان هستیم ، البته با خانواده هایشان تماس گرفته ایم که نگران نباشند!!!!!! کسی نیست بگوید آقای اوحدی بی غیرت ، اگر ناموس خودت هم گم شده بود بعد از 3 روز فقط میگفتی زنگ زده ایم ، نگران نباشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فقط یک لحظه تصور کنید اگر این مسئول در ژاپن بود چه سرنوشتی داشت؛ این دقیقا نقطه تفاوت ما ژاپن است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.