سایت زومیت

سایت زومیت

سایت زومیت - فناوری - روش های کسب و کار _ مطالب مدیریت _ آموزش بازاریابی
سایت زومیت

سایت زومیت

سایت زومیت - فناوری - روش های کسب و کار _ مطالب مدیریت _ آموزش بازاریابی

اپراتور درب های اتوماتیک از اصلی ترین بخش برای درب اتوماتیک به شمار میرود

اپراتور اصلی ترین بخش برای درب اتوماتیک به شمار میرود و این بخش قیمت درب اتوماتیک را بشدت تحت تاثیر قرار میدهد .

 

درب  اتوماتیک شامل بخش های مختلفی من جمله ( فریم ، شیشه و اپراتور ) میگردد ، که هر سه بخش باید دارای بهترین کیفیت باشند تا براحتی دچار اخلال کار کرد نگردند اما  اپراتور به نوعی  مغز  و متعلقات اصلی را در خود جای داده است .

ما سه نوع اپراتور در درب اتوماتیک داریم که عبارتند از :

  1. اپراتور رکورد
  2. اپراتور لابل
  3. اپراتور سی ثه

کیفیت هر سه مطلوب بوده و بستگی که شرایط کار از هر کدام میتوان استفاده کرداما تفاوت قیمت اپراتور ها به ترتیت از رکورد  – لابل و سی ثه  مشهود بوده و ممکن است قیمت نیز در انتخاب شما دخیل باشد .

  

این سه اپراتور که رایج ترین نوع در ایران میباشد دارای شاسی و هانگر متفاوتی از همدیگر هستند اما سیستم داخلی و دیگر متعلقات آن از جمله ( موتور ، میکروکامپیوتر ، باطری ، تسمه ، دسک و … ) مشابه میباشد .

لازم به ذکر است :

سیستم قفل برای درب های اتوماتیک به صورت سیستمی تعریف شده است اما اگر قفل سخت افزاری لازم داشته باشید تا در صورت نبود برق و پایان عمر باطری کسی نتواند درب را باز کند به صورت جدا و جزو آپشن های اپراتور ها میباشد .

همینطور چشمی ها اپراتور ها ( سنسور الکترونیکی که به محض دیدن افراد درب را باز میکند ) دارای انواع مختلفی میباشد که بسته به کیفیت و توان تشخیص دارای قیمت های متفاوتی بوده که در حالت عادی چشمی رادل مورد استفاده قرار میگیرد و در حالات خاص همچون ارتفاع بالا چشمی های همچون زن و زن سیف یا هاترون مورد استفاده قرار میگرد .

 

در پایین تصاویری از اجزا داخلی اپراتور ها را برای شما آماده کرده ایم :

میکرو کامپیوتر درب اتوماتیک
میکرو کامپیوتر درب اتوماتیک

 

میکرو کامپیوتر : واحد پردازش و رصد اطلاعات دریافتی میباشد که پس از مشاهده افراد توسط چشمی های الکترونیک به موتور دستور حرکت جهت باز شدن درب و یا بسته شدن را میدهد همیطور واحد سوییچ ریموت کنترل نیز در این بخش قرار دارد و ریموت کنترل ها را باید از طریق تنظیمات این بخش فعال کرد .

 


 

چشمی درب اتوماتیک
چشمی درب های اتوماتیک

 

چشمی درب اتوماتیک : یکی از اجزا اصلی که با میکرو کامپیوتر ارتباط مستقیم دارد و وظیفه رصد افراد را بر عهدا دارد این بخش از اجزا امختلفی تشکیل شده که باعث افزایش دید میگردد . تصویر فوق مربوط به چشمی متوسط زن و زن سیف میباشد که بیشترین کاربرد و کیفیت نسبی مطلوبی جهت دیدن افراد دارد .

 


 

موتور درب اتوماتیک - دانکر
موتور درب اتوماتیک – دانکر

موتور درب اتوماتیک : جرکت دادن تسمه و در نتیجه حرکت درب ها بر عهده موتور بوده که با پالس های ارسالی از طریق میکرو کامپیوتر کار میکند . موتور های دانکر  قدرت و کیفیت خیره کننده ای  دارند .

 


 

باطری
باطری

 

باطری : درب اتوماتیک یکی از معایب آن عدم کار کرد در صورت نبود برق میباشد ، اما با قرار دادن باطری د کنار واحد میکرو کامپیوتر این مشکل حل میگردد و تا چند ساعت در صورت نبود برق سیستم به خوبی کار میکند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.