سایت زومیت

سایت زومیت

سایت زومیت - فناوری - روش های کسب و کار _ مطالب مدیریت _ آموزش بازاریابی
سایت زومیت

سایت زومیت

سایت زومیت - فناوری - روش های کسب و کار _ مطالب مدیریت _ آموزش بازاریابی

چگونه قیمت صحیح یک محصول را محاسبه کنیم

چگونه قیمت صحیح یک محصول را محاسبه کنیم؟


قیمت گذاری بر روی یک محصول کار ساده ای نیست. اگر قیمت بالا باشد این خطر وجود دارد که امکان خرید محصول برای اکثریت مردم کاهش پیدا کند. در حالیکه اگر قیمت محصول کم باشد این احتمال وجود دارد که بازار فروش شلوغ شود. شما می توانید یک بطور بالقوه یک جنگ قیمت گذاری تمام عیار راه بیندازید.


باید از کجا شروع کرد؟ از تعدادی از کار آفرینان موفق پرس و جو به عمل آمد و روش هایی برای قیمت گذاری محصول توضیح دادند:


یک موقعیت منحصر به فرد خلق کنید


مشتریان تنها زمانی قیمت محصول شما را با بقیه ی محصولات مقایسه می کنند که دو محصول ارزش یکسانی داشته باشند یا تفاوت اندکی در آن ها وجود داشته باشد.


تنها راهی که برای شروع جنگ قیمت گذاری وجود دارد این است که یک تفاوت خاص در محصول قائل شوید یا محصول را در موقعیتی قرار دهید که با تفاوت زیادی ، جدا از دیگر محصولات موجود در بازار قرار بگیرد. مثلا اگر محصول در آمریکا تولید شده می توانید به این بهانه قیمت بالاتری در نظر بگیرید.


ارزش افزوده اضافه کنید


با توجه به صنعتی که در آن مشغول فعالیت هستید در نظر گرفتن یک جایگاه خاص برای محصول همیشه امکان پذیر نیست. در بعضی موارد صاحبان کالا با اضافه کردن ارزش افزوده ، قیمت بالاتری برای کالا در نظر می گیرند.




یک نمونه برای این حالت Fiverr است. در این بازار فروش قیمت پایه ۵ دلار است. با این حال فروشندگان درخواست ارزش افزوده می کنند تا قیمت کم محصولات جبران شود.


با قیمت بالا شروع کنید سپس ارزان ترشان کنید


قیمت محصول همیشه می تواند تغییر کند اما افزایش آن بسیار دشوارتر از کاهش آن است.


این یک قاعده است. ابتدا در روزهای اولیه ی تولید ، محصول را گران تر قیمت گذاری کنید سپس کم کم قیمت را کاهش دهید. یک نمونه از شرکتی که همین روش را در پیش گرفته اپل است. هر زمان که یک آیفون جدید رو نمایی می شود ، انتقاد های بسیاری به خاطر قیمت بالای محصول روانه ی مسئولان می شود.  وقتی خریداری مشتاقان تلفن همراه به اتمام رسید ، شرکت سعی می کند که کالا را به قیمت پایین تر و معقول تری به فروش برساند. مشتاقان و خوره های تکنولوژی معمولا با همان قیمت اولیه محصول را خریداری می کنند اما عموم مردم صبر می کنند تا قیمت ها شکسته شود در نتیجه قدرت خریدشان بیشتر می شود.



از هزینه ها آگاه باشید


هر صنعتی ، نسبت معمولی بین هزینه محصولات و قیمت خرده فروشی در نظر می گیرد. برای مثال یکی از افراد موفق که در زمینه تولید و فروش بالشت فعال است این نسبت یعنی هزینه تولید به قیمت فروش را ۱ به ۵ تعریف کرده است. در روزهای اول تولید کارآفرین قیمت فروش را خیلی پایین تر از این نسبت اعلام کرد و نتیجه این شد که تا آستانه اعلام ورشکستگی پیش رفت.


نکته این است که  باید به وضوح تمام هزینه های که برای تهیه منابع مواد خام، تولید و توزیع پرداخت شد در نظر داشت تا با ارزیابی آن ها محصول با قیمت مناسب و کافی به فروش برسد تا احتمال ورشکستگی هم کمتر شود.


قیمت های مختلف را تست کنید


گاهی اوقات رسیدن به بهترین قیمت با تست کردن در برابر مشتریان میسر است. اگر شبکه آنلاین فروش محصول دارید می توانید از صفحات جداگانه برای تست قیمت کالا و رده بندی قیمت ها استفاده کنید.


به این ترتیب این صفحات جداگانه نه تنها بهترین مبدل قیمت محسوب می شوند بلکه بهترین جریان برای در آمد های آینده شما هم هستند.


نکته ای که تمام کارآفرینان به آن معتقد هستند این است که باید محصولی که می فروشید ارزش بالایی داشته باشد تا در نهایت قیمت بالای آن هم قابل توجیه باشد. به علاوه همیشه یک بازار فروش برای محصولاتی با قیمت مناسب و پایین وجود دارد در نتیجه باید هر لحظه آمادگی داشته باشید وقتی هیچ کدامیک از استراتژی هایی که پیش بینی کرده بودید عملی نشدند از این استراتژی استفاده کنید.


در غیر اینصورت شما عامل یک جنگ قیمت گذاری جدید هستید. تاریخ نشان داده این جنگ ها همیشه با پیروزی شرکت های بزرگ تر و نابودی شرکت های کوچک به پایان رسیده است.

✔️

گران ترین شهرهای دنیا

گران ترین شهرهای دنیا. این تفکر سنتی که "غرب" مرکز رشد اقتصادی است دارد تمام می شود. در سال های اخیر در شاخص های مختلف "شرق" گوی سبقت را ربوده.


کافیست با ما همراه شوید



نگاهی به استراتژی های رقابتی شرکت های «علی بابا» و « ای بی» در صنعت خرده فروشی اینترنتی چین

☑️نگاهی به استراتژی های رقابتی شرکت های «علی بابا» و « ای بی» در صنعت خرده فروشی اینترنتی چین 


   نبرد کروکودیل چینی و کوسه آمریکایی


⚪️علی بابا

گروه #علی_بابا در سال 1999 توسط «جک ما» تأسیس شد. او برخلاف بسیاری از #کارآفرینان اینترنتی جهان که در دانشگاه های آمریکایی تحصیل کرده اند یا در سیلیکون ولی مشغول به کار بوده اند، در یکی از دانشگاه های ایالت هانگژو زبان انگلیسی آموخت و مدتی نیز معلم زبان مدرسه بود. در سفری که در اواخر دهه 90 به آمریکا داشت، متوجه اهمیت اینترنت شد و هنگامی که به چین بازگشت، به همراه 17 نفر از دوستانش گروه علی بابا را بنیانگذاری کرد.


سایت علی بابا دات کام نخستین محصول این کار گروهی است که در زمینه B2B فعالیت می کند. با توجه به رشد دو رقمی اقتصاد صادرات محور چین در اوایل سده جدید و نیاز به شناسایی تأمین کنندگان معتبر توسط خریداران داخلی و جهانی، این سایت به سرعت به یکی از محبوب ترین سایت های تجاری در چین و دنیا تبدیل شد.


⚪️ای بی

«ای بی» در سال 1995 توسط پیر امیدیار، #کارآفرین ایرانی الاصل مقیم آمریکا تأسیس شد. در این سایت حراجی اینترنتی می توان تمام لوازمی را که یک شخص در طول عمر خود ممکن است به آنها نیاز داشته باشد پیدا کند.  « ای بی»  به فاصله کوتاهی پس از تأسیس تبدیل به یک شرکت میلیارد دلاری و سهام آن در NAZDAQ عرضه شد.


نخستین اقدام به گسترش در عرصه جهانی، شروع به فعالیت «ای بی» در آلمان از طریق تملیک یک سایت آلمانی در سال 1999 بود که 47میلیون دلار هزینه داشت. به فاصله کوتاهی پس از آن، این شرکت توانست در کشورهای تایوان، استرالیا، کره جنوبی، ژاپن و اسپانیا نیز اقدام به سرمایه گذاری از طریق ایجاد یا تملیک وب سایت های مشابه کند.


تصمیم یک شرکت سوئدی برای کاشت ریزتراشه در دستان کارکنان خود

تصمیم یک شرکت سوئدی برای کاشت ریزتراشه در دستان کارکنان خود


براساس گزارش Life، تقریبا 150 نفر از کارکنان شرکت Epicenter موافقت خود را با این اقدام برای راحتی ورود و خروج از درب های الکترونیکی ساختمان را اعلام کردند.


این ریز تراشه به انداره یک دانه برنج بوده و در دست کارکنان کاشته و کارمندان با استفاده از آن می‌توانند علاوه بر ورود به اداره از دستگاه‌های الکترونیکی نیز استفاده کنند. این ریزتراشه اطلاعاتی نظیر وضعیت سلامتی، موقعیت، ساعات کاری و زمان تنفس و استراحت شما را جمع‌آوری می‌کند.

همچنین ارتباط ریز تراشه ها را با گوشی های هوشمند نیز امکان پذیر میباشد.

این تکنولوژی برای مسئولین این شرکت بسیار سودمند می باشد که به کمک آن راحتر از حضور کارمندان در محل کار خود مطلع می شوند و یا خرید آنها از کافه های محلی و همچنین تصمیم گیری در مورد حوادث به کمک این تکنولوژی.