سایت زومیت

سایت زومیت

سایت زومیت - فناوری - روش های کسب و کار _ مطالب مدیریت _ آموزش بازاریابی
سایت زومیت

سایت زومیت

سایت زومیت - فناوری - روش های کسب و کار _ مطالب مدیریت _ آموزش بازاریابی

نسخه‌ای از پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت منتشر شده است

نسخه‌ای از پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل منتشر شده است که قرار است در تأیید توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی به تصویب برسد.

بهمن کلباسی، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در نیویورک می گوید که این پیش نویس به احتمال بسیار زیاد چهارشنبه آینده به رأی گذاشته خواهد شد.

این قطعنامه "برنامه جامع اقدام مشترک" یا متن توافق هسته ای ایران با گروه ۱+۵ را تأیید و تمام کشورها را به اجرای آن موظف می کند.

بر اساس این پیش نویس، تمام قطعنامه های قبلی شورای امنیت در مورد برنامه اتمی ایران لغو می شود، اما محدودیت هایی از جمله در مورد خرید و فروش تسلیحات برای چند سال برای ایران باقی می ماند.

در پیش نویس این قطعنامه پیش بینی شده که اگر یکی از کشورهای طرف توافق تخلفی را گزارش کند و کمیته پیش بینی شده در توافق بروز چنین تخلفی را تأیید کند، تداوم لغو قطعنامه های پیشین باید در شورای امنیت به رأی گذاشته شود.

معنای این حرف این است که مخالفت هر یک از کشورهای صاحب حق وتو با تداوم لغو قطعنامه های پیشین، باعث باز گشتن تمام تحریم های پیشین شورای امنیت می شود و مثلا روسیه یا چین نمی توانند از برقراری دوباره تحریم ها جلوگیری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.