سایت زومیت

سایت زومیت

سایت زومیت - فناوری - روش های کسب و کار _ مطالب مدیریت _ آموزش بازاریابی
سایت زومیت

سایت زومیت

سایت زومیت - فناوری - روش های کسب و کار _ مطالب مدیریت _ آموزش بازاریابی

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران با تجلیل از تلاش‌های مذاکره‌کنندگان هسته‌ای


حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران با تجلیل از تلاش‌های مذاکره‌کنندگان هسته‌ای و با تأکید بر نقشی که رهبر ایران در توافق اخیر با قدرت‌های جهانی داشته، گفت که این توافق باعث عوض شدن تصویر ایران در جهان شده است.

آقای روحانی امروز چهارشنبه ۲۴ تیر (۱۵ ژوئیه) در جلسه هیئت دولت ایران گفت: "قضاوت من این است که با این توافق تاریخ ایران ورق خورده است و تصور غلطی که از اول انقلاب تا امروز در سطح افکار عمومی غرب و مسئولین بلندپایه سیاسی آن به جمهوری اسلامی ایران مطرح بود، تغییر کرده است".

او گفت که ایران پیش از این توافق به عنوان یک تهدید و یک کشور غیر قابل پیش‌بینی معرفی می‌شد و کسی در دنیا به این فکر نمی‌کرد که از قدرت منطقه‌ای این کشور می‌توان برای حل و فصل بحران‌ها استفاده کرد.

نقش رهبری


حضرت آقا (آیت‌الله خامنه‌ای) با دقت مسائل را پیگیری می‌کردند و به طور دقیق بر آن نظارت داشتند و انصافاً مسئولیت سنگین‌تری در این زمینه بر دوش گرفتند

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران

آقای روحانی گفت که پس از حمله آمریکا به افغانستان و عراق در دهه ۱۳۸۰ و با سقوط حکومت‌های طالبان و صدام حسین، این "فرصت تاریخی" برای ایران فراهم شده بود که جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین قدرت منطقه تثبیت کند، اما باز شدن پرونده هسته‌ای ایران مانع از تحقق این امر شد.

او گفت که صدور قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران، باعث شد که حتی "قوی‌ترین کشورهای دوست" از ایران فاصله بگیرند.

آقای روحانی که از منتقدان صریح عملکرد دولت محمود احمدی‌نژاد در پرونده هسته‌ای ایران بود، با اشاره به پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری اخیر گفت: "مردم در خرداد ۹۲ رأی دادند که پرونده هسته‌ای باید در چارچوبی عزتمندانه حل و فصل شود".

او از "تخصص و تجربه" محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان مذاکره با قدرت‌های جهانی تجلیل کرد و گفت که تمام اعضای گروه مذاکره‌کنندگان ایران "ابتکار، شهامت و اتکا به خدا" داشته‌اند.

آقای روحانی گفت که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران هم "با دقت مسائل را پیگیری می‌کردند و به طور دقیق بر آن نظارت داشتند و انصافاً مسئولیت سنگین‌تری در این زمینه بر دوش گرفتند".

او گفت که ولی‌فقیه در ایران همیشه توانسته "گره‌ها را باز" کند.

ایران و شش قدرت بزرگ جهان دیروز اعلام کردند که بر سر پرونده اتمی ایران به توافقی جامع دست یافته‌اند که نهایتاً به محدود شدن طولانی‌مدت ظرفیت‌های اتمی ایران در برابر رفع تحریم‌ها علیه این کشور می‌انجامد.

مقامات ارشد ایران از جمله رهبر این کشور گفته است که اگر اجرای این توافق به خوبی پیش برود، ایران ممکن است در موضوعات دیگر هم با غرب همکاری کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.